Korduma kippuvad küsimused ravimite personaalse pakendamise kohta

KUI PALJU MAKSAVAD RAVIMID, MIDA LASEN PAKENDADA JA MILLISED SOODUSTUSED KEHTIVAD?

Personaalselt pakendatud ravimid maksavad ikka sama palju, kui apteegist karbi kaupa ostes ja ravimitele kehtib tavapärane Haigekassa soodustus. Tasuma pead täpselt nii paljude tablettide eest, kui sinu jaoks pakendati ja tihti saab apteek kasutada suuremaid ravimipakendeid, mille hind on tavaliselt soodsam. Näiteks südameaspiriini purgis on 100 tabletti, kuid kui pakendatakse ainult 60 tabletti, siis pead maksma vaid 60 eest.

KAS SAAN TEENUST TELLIDA KA KELLELEGI TEISELE, NÄITEKS OMA VANEMATELE?

Kui sa hoolitsed oma pereliikme või tuttava ravimite eest, siis võid ka personaalse pakendamise teenust tema eest tellida. Eelnevalt vii ennast kindlasti kurssi sellega, milliseid ravimeid ja kuidas patsient kasutab.

KAS PEAN PERSONAALSE PAKENDAMISE JAOKS ISE RAVIMID APTEEKI TOOMA?

Ravimeid ei ole vaja eelnevalt välja osta ega apteeki tuua – kodust kaasa võetud ravimeid ei tohi apteek vastu võtta ega pakendada. Sinu tellimuse koostamiseks kasutab apteek oma laos olevaid ravimeid, mis on sinu jaoks mugavam, ohutum ja tavaliselt ka soodsam. Tellimuse vormistamiseks peab kõigile ravimitele olema kehtiv retsept.

KAS PAKENDADA SAAB KA VITAMIINE JA MUID TOIDULISANDEID?

Jah, apteek pakendab nii vitamiine kui ka toidulisandeid. Konkreetse preparaadi osas soovitame alati apteekriga nõu pidada.

KAS TEENUST SAAB TELLIDA KA NETIAPTEEGI KAUDU?

Kuna personaalselt pakendatud ravimeid ei tohi hetkel posti teel kohale toimetada, ei saa teenust praegu ka Netiapteegist tellida. Küll aga saab Netiapteegi kaudu edastada oma kontaktandmed ja apteeker võtab sinuga paari päeva jooksul ühendust.

KAS RAVIMEID ON VÕIMALIK KOHALE TOIMETADA POSTI VÕI KULLERTEENUSE TEEL?

Hetkel ei ole personaalselt pakendatud ravimite posti teel saatmine kahjuks lubatud. Ravimid saab kätte patsient või tema esindaja apteegist isikut tõendava dokumendi alusel.

KAS PERSONAALNE KONSULTATSIOON APTEEKRIGA ON VAJALIK?

Konsultatsiooni ajal koostab apteeker täpse ülevaate ravimitest, mida sa regulaarselt tarvitad, ning annab vajadusel soovitusi ravimite ohutuks ja õigeks kasutamiseks. Sellega tagame, et personaalsed pakendid on koostatud täpselt arsti soovituste järgi ning raviskeem on võimalikult tõhus ja ohutu. Konsultatsioon on seega sulle vajalik ja kasulik, kuid selleks ei pea tingimata apteeki kohale tulema – soovi korral võid apteekriga oma ravimitega seotud küsimused läbi arutada ka telefoni või e-kirja teel.

KAS KONSULTATSIOONILE PEAB KINDLASTI TULEMA PATSIENT ISE?

Kui sa hoolitsed oma pereliikme või tuttava ravimite eest, siis võid ka personaalse pakendamise teenust tema eest tellida ja tema ravimitega seotud küsimused apteekriga läbi arutada. Eelnevalt vii ennast kindlasti kurssi sellega, milliseid ravimeid ja kuidas patsient kasutab.

MIDA PEAN KONSULTATSIOONILE TULLES TEADMA?

Konsultatsioonile tulles:

  1. Võta kaasa kõik ravimid, vitamiinid ja muud tabletid, mida sa pidevalt kasutad;
  2. Kui perearst on sulle kirjutanud ravimite kasutuse lehe, võta see samuti kaasa;
  3. Mõtle läbi, kas sul on ravimite kohta küsimusi või muresid, mida soovid apteekriga arutada;
  4. Loe võimalusel läbi personaalse pakendamise teenusega liitumise leping ja pane kirja küsimused, mis sul tekivad;
  5. Tule apteeki kokkulepitud ajal ja varu vestluseks 45 minutit;
  6. Kui soovid teenust tellida oma sugulasele või tuttavale, aruta need küsimused eelnevalt temaga läbi ja pane kirja, milliseid ravimeid ta tarvitab.
  7. Oluline on ka teada anda, kui kauaks olemasolevaid ravimeid jätkub – selle alusel saab apteekriga kokku leppida, mis kuupäevast alates on mõistlik üle minna personaalselt pakendatud ravimitele.

KAS KONSULTATSIOON PEAB TOIMUMA APTEEGIS KOHAPEAL VÕI SAAB KA TELEFONI VÕI E-POSTI KAUDU?

Apteekriga saab konsulteerida ka telefoni või e-posti teel. Selleks helista telefonil 679 1857 või saada email jaendamine@apotheka.ee ja meie apteeker võtab sinuga ühendust ning lepib kokku, kuidas on kõige lihtsam jätkata.

KAS RAVIMITE EEST SAAB TASUDA KA ÜLEKANDEGA?

Jah, saab küll. Soovi korral saadab apteeker e-kirja teel ettemaksuarve, peale mille tasumist saad oma ravimid apteegist ilma järjekorras seismata kätte.

KAS RAVIMID PAKENDATAKSE ALATI KAHEKS KUUKS KORRAGA?

Ravimid kirjutatakse retseptile reeglina kaheks kuuks vajalikus koguses. Apteek saab pakendada ka lühemaks perioodiks, kuid peale pakendamist peab apteek retsepti sulgema ja sama retsepti ei saa hiljem enam kasutada.

MIKS PEAB SÕLMIMA LEPINGU?

Leping on kasulik eelkõige kliendile – selles kirjeldatakse täpsemalt apteekri kohustused personaalse pakendamise teenuse osutamisel ja selle alusel saab apteeker aegsasti kontrollida, et järgmise tellimuse täitmiseks oleks vajalikud retseptid õigel ajal olemas. Lepingu saab soovi korral igal ajal lõpetada ning mingeid kohustusi sellega ei kaasne.

KUIDAS JA MILLAL SAAB LEPINGU SÕLMIDA?

Leping tuleb allkirjastada enne esimese tellimuse kinnitamist. Lepingu saab sõlmida kas apteegis kohapeal või digiallkirjastatuna e-kirja teel.

KUIDAS SAAB LEPINGU LÕPETADA?

Lepingu saab soovi korral igal ajal lõpetada ning mingeid kohustusi sellega ei kaasne.

MILLEKS LEPING MIND KOHUSTAB?

Kliendi ainus kohustus on tasuda nende ravimite eest, mille klient on tellinud ja mis on tema jaoks juba pakendatud. Ravimite hind on seejuures ikka sama nagu karbi kaupa ostes ja ravimitele kehtib tavapärane Haigekassa soodustus.

TABLETID ON PAKENDATUD LÄBIPAISTVATESSE PAKENDITESSE. KAS NAD EI KAOTA NII OMA TOIMET?

Pakendid on hermeetiliselt suletud ja pakendirulli hoiustamiseks antakse kliendile esimese tellimusega kaasa valguse eest kaitsev karp, seega on ravimi kvaliteedi säilimine tagatud. Samasugust teenust ja pakendamisviisi on mujal Euroopas kasutatud juba üle 20 aasta ja selle aja jooksul on pakendite sobivust põhjalikult kontrollitud.